Ordre PDA/21/2019, de 14 de febrer, publicada al DOGC número 7814, de 20 de febrer de 2019

25/02/2019

El sistema de notificacions electròniques de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic és la compareixença de la persona interessada a la seu electrònica. a notificació per compareixença consisteix en l'accés de la persona interessada, o del seu representant degudament identificat, al contingut de l'actuació administrativa corresponent per mitjà de la seu electrònica de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. La compareixença mitjançant la Carpeta ciutadana implica la compareixença en la Seu electrònica a efectes d'accés al contingut de la notificació o de rebuig d'aquest contingut, i queda constància d'aquest accés o rebuig. La notificació electrònica per compareixença a la Seu electrònica no exclou la pràctica per mitjans no electrònics en els supòsits establerts per llei.

Les comunicacions i notificacions que es tramitin en el desenvolupament de les relacions interadministratives entre els òrgans de l'Administració de la Generalitat i entre els òrgans que determina l'article 2.1 de la Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, s'han de realitzar mitjançant els serveis i les plataformes que consten en aquesta ordre.

El sistema de notificació electrònica per compareixença s'aplica a:

a) L'Administració de la Generalitat de Catalunya, els seus organismes autònoms i les seves entitats autònomes.

b) Les entitats de dret públic vinculades o dependents i els ens en què la Generalitat participa, directament o indirectament, en el 100% del seu capital o fons patrimonial.

c) Les persones físiques i jurídiques o ens sense personalitat que es relacionin amb l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic institucional.

Les notificacions electròniques seran accessibles mitjançant la Seu electrònica de l'Administració de la Generalitat de Catalunya,que funciona com a punt d'accés electrònic, o mitjançant altres seus electròniques creades a aquest efecte.

Les persones que hagin triat el canal electrònic per comunicar-se amb l'Administració i els subjectes obligats legalment a ser notificats electrònicament han d'accedir a la seva carpeta virtual, per a la pràctica de la notificació.

La identificació i autenticació per a l'accés a les notificacions electròniques s'han de dur a terme mitjançant els sistemes previstos en el Protocol d'identificació i signatura electrònica aprovat per l'Ordre GRI 233/2015, de 20 de juliol.

Aquesta ordre entra en vigor l'endemà que es publiqui al DOGC.