L'objecte de l’Ordre PDA/20/2019, publicada al DOGC número 7814, de 20 de febrer de 2019, és determinar les condicions per establir l'obligatorietat de relacionar-se per mitjans electrònics als col•lectius esmentats en l'article 3 d'aquesta mateixa ordre, amb la finalitat de garantir l'efectiu compliment dels drets i les obligacions dels subjectes que han de comunicar-se electrònicament amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic institucional

25/02/2019

Amb caràcter general, d'acord amb les condicions establertes en aquesta Ordre, són subjectes obligats a relacionar-se electrònicament:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que duguin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, s'entenen inclosos dins d'aquest col·lectiu els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

e) Les persones físiques que realitzin activitat econòmica, professional, empresaris individuals o autònoms.

Els organismes establerts a l'article 2 d'aquesta Ordre podran oferir un tràmit o diversos tràmits exclusivament pel canal electrònic als subjectes que es determinen en l'apartat anterior o a altres subjectes obligats per altres regulacions específiques.

La informació dels tràmits electrònics es durà a terme mitjançant la publicació a la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya o mitjançant les altres seus electròniques creades a aquest efecte.