L'ús de xarxes socials pot esdevenir un eficaç canal d'interacció amb els ciutadans (informació, deliberació, participació, etc.) sempre que es tinguin en compte una sèrie de condicions sense les quals l’estratègia pot arribar a ser contraproduent: una bona planificació, una prospecció prèvia sobre els debats ja existents on-line sobre el municipi, una identificació dels destinataris als que es vol arribar (residents, visitants, turistes, etc.), la fixació dels objectius de l'estratègia de xarxes socials i dels indicadors clau, la selecció dels canals que s'utilitzaran per arribar a l'audiència desitjada, l’establiment d’un estil i un pla de comunicació (llenguatge, registre, continguts que es publicaran, freqüència, etc.), i la previsió de l'equip de persones que s'encarregaran de la interacció






13/05/2019

Una vegada s'estigui en disposició d'iniciar l'estratègia comunicativa cal preveure també l’establiment d’un calendari, la creació de hashtags, la maximització de la utilitat dels canals d'interacció, la utilització de la plataforma adequada per a cada tipus de contingut, el disseny d’un pla de contingència per a situacions de crisi, la implicació dels influencers del municipi i la determinació de les eines amb les que fer seguiment de resultats (visibilitat, converses desenvolupades, etc.).