El desenvolupament d'estratègies smart city inclou tres components: tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per generar i agregar dades; eines analítiques que converteixin aquestes dades en informació útil; i estructures organitzatives que fomentin la col·laboració, la innovació i l’aplicació d’aquesta informació per resoldre problemes públics






23/05/2019

Aquesta publicació exposa l'estratègia que han seguit 5 ciutats pioneres en aquesta matèria (Chicago, Charlote, Nova Delhi, San Francisco i Philadelphia) per tal d'extreure'n els factors d'èxit i algunes recomanacions pràctiques. La comparació entre els 5 estudis de cas revela la importància d'aspectes com ara:

1- Determinar prèviament els resultats que es volen obtenir i quins problemes es volen resoldre. Això determinarà el disseny del pla d'acció.

2- Les ciutats han de valorar les potencialitats d'aliar-se amb universitats, ONGs o empreses per aprofitar-ne l'expertesa i l'obtenció de solucions tecnològiques innovadores.

3- Una vegada iniciada l'estratègia d'smart city cal estar permanentment amatent a les noves possibilitats tecnològiques i a les necessitats de transformació de l'estructura de l'administració local.