La campanya metropolitana, que ha arrencat aquesta setmana i es mantindrà activa durant un mes, persegueix informar els ciutadans que ja estan utilitzant la bicicleta, el patinet o altres cicles, quines recomanacions d'ús han de seguir per garantir la seva seguretat i la correcta convivència amb els altres usuaris vulnerables de la via pública; i evidenciar, per a aquells que encara no van en bicicleta, patinets o altres cicles, que hi ha una certa reglamentació i hàbits que cal seguir per a aquest tipus de vehicles






13/06/2019

L'AMB impulsa aquest mes de juny, amb el suport dels municipis metropolitans, la campanya informativa Bicivisme, elaborada amb la col·laboració del Bicicleta Club de Catalunya RACC.

La bicicleta ha estat un dels darrers modes de transport que s'ha incorporat a l'espai públic, on conviu amb cotxes, motos i vianants. Així mateix, el patinet elèctric i altres vehicles de mobilitat personal han aparegut també a l'entorn metropolità en els darrers mesos, i han generat certes tensions entre diferents modes de transport. La coexistència de tots aquests modes, i la manca d'educació viària obligatòria en escoles i instituts, estan ocasionant certs problemes de convivència entre els diferents modes.

Aquestes recomanacions s'han elaborat partint d'una anàlisi de la normativa existent, de l'estudi d'altres experiències i del coneixement acumulat de les situacions que es donen més habitualment.