El projecte ‘Healthy Cities’ (Ciutats saludables), liderat per Vic, ha estat seleccionat per desenvolupar el projecte URBACT, un programa de Cooperació Territorial Europea finançat pel FEDER, en un 70%, i que des de l’any 2002 ha donat suport a xarxes de ciutats que treballen pel desenvolupament urbà sostenible i integrat. Dels 62 programes presentats a URBACT, amb un total de 203 participants, les ciutats catalanes que han estat escollides, juntament amb Vic, són Barcelona com a líder del programa ‘Riconnect’, sobre la mobilitat i connectivitat a les ciutats, i Badalona, com a sòcia del programa ‘Space4People’, liderat per Bielefeld (Alemanya), sobre el disseny i ús de l’espai públic






23/07/2019

Tots els socis de les xarxes elaboraran un pla d’acció integrat i tindran l'oportunitat de provar algunes solucions a petita escala a les seves ciutats desenvolupant habilitats, agrupant els agents locals i construint associacions transnacionals.

L’objectiu de les xarxes és compartir experiències i aprendre els uns dels altres. Els socis elaboraran un pla d'acció integrat i tindran l'oportunitat de provar algunes solucions a petita escala a les seves ciutats. Aquest treball es realitza reunint els grups d'interès locals i treballant en partenariats locals i transnacionals.

Les xarxes permetran ser un espai de compartició i experimentació que potenciarà els grups d'interès de la ciutat, canviarà la forma en què es treballa a la ciutat i tingui un impacte real a nivell local mitjançant un mètode d'intercanvi i aprenentatge del programa URBACT provat amb eines adaptades a les seves necessitats i suport d'experts.

Font: sostenible (Diputació de Barcelona)