ODS número 9: Indústria, innovació i infraestructures i número 16: Pau, justícia i institucions sòlides
Aprofitar les eines digitals pot contribuir a fer més àgils els procediments administratius, a millorar la qualitat dels serveis públics (gràcies a les possibilitats de flexibilització i de personalització), a obrir els processos de presa de decisions a la participació dels ciutadans, i a incrementar l'eficiència general de l'organització






17/01/2020

Una bona estratègia per aprofitar les possibilitats que ofereix aquesta transformació és implicar els ciutadans en el procés de desenvolupament de les noves eines. El document recull alguns exemples de projectes europeus inspirats en aquest enfocament d’orientació i d’implicació dels ciutadans, com ara:

- El disseny d’una app per a persones grans (Mobile-Age app) en el que han participat representants del col·lectiu destinatari.

- El desenvolupament participatiu d’una plataforma digital per facilitar la cerca de feina (que inclou un recull d'indicadors, una potent eina de cerca i un mapa amb la distribució de les ofertes de feina) al municipi de Manchester.

- La creació d’una aplicació a nivell europeu (SIMPATICO, SIMplifying the Interaction with Public Administration Through Information technology for Citizens and COmpanies) per dissenyar interfaces més senzilles d'e-serveis públics.

- L’habilitació d’una plataforma (WeGovNow) per canalitzar d’una manera integrada les iniciatives de participació dels ciutadans i que ja s’ha començat a aplicar a ciutats com Torí.