La Resolució PDA/867/2020, de 14 d’abril, publicada al DOGC número 8116, de 20 d’abril de 2020, aprova admetre per a la relació amb l'Administració de la Generalitat, l'ús indistint de qualsevol dels mecanismes d'identificació i signatura electrònica establerts a l'article 6 del PISE, fins a la finalització de la vigència de l'estat d'alarma declarat per l’RD 463/2020, de 14 de març. El mecanisme emprat es determina per part de l'òrgan competent, per a cada tràmit o procediment

20/04/2020

També habilita sistemes alternatius d'identificació i signatura que permetin a les persones físiques interessades que no puguin disposar de mecanismes d'identificació i signatura electrònica establerts al PISE, la presentació de sol·licituds i peticions. El sistema emprat es pot determinar per part de l'òrgan competent, per a cada tràmit o procediment, entre els següents sistemes:

• La presentació i sol·licitud mitjançant formularis sense signatura electrònica. La identificació i signatura s'acreditaran amb la verificació de la identitat mitjançant sistemes de comprovació manuscrita o constatació de la identitat mitjançant plataformes d'interoperabilitat de la identificació.

• Sistemes de tramitació mitjançant comunicació telefònica o videoconferència.

I, finalment, admet l'ús de certificats qualificats que hagin caducat, la renovació dels quals no s'hagi pogut dur a terme a causa de l'estat d'alarma, mentre duri vigència de l'estat d'alarma i les seves pròrrogues. L'ús d'aquests certificats qualificats es podran emprar d'acord amb les instruccions establertes per la Direcció General d'Administració Digital que determini les funcionalitats dels serveis digitals que permetin aquesta actuació.