Atenent tots els col·lectius del sector turístic que no van poder ser atesos mitjançant la línia de subvencions per a professionals i microempreses del sector turístic de Catalunya afectats econòmicament per les conseqüències de la COVID-19, i que continuen necessitant la implicació urgent del sector públic per fomentar la seva recuperació, s'ha dissenyat una nova línia de concessió d'ajuts, que respon a la necessitat de secundar des de la Generalitat de Catalunya, de manera específica, persones autònomes i empreses del sector turístic i d'interès turístic (Ordre EMC/82/2020, de 14 de juny, publicada al DOGC número 8155, de 16 de juny de 2020)
18/06/2020
L’ordre aprova les bases reguladores i les condicions per a la concessió de subvencions per a autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya afectades econòmicament per les conseqüències de la COVID-19, que es publiquen en el seu annex 1.
L'objecte d'aquestes bases és regular les condicions per a la concessió de subvencions a autònoms i empreses del sector turístic de Catalunya, afectats econòmicament per la situació de crisi ocasionada per la COVID-19, per compensar l'evident pèrdua econòmica del sector i garantir la continuïtat de la seva activitat.
Poden ser persones beneficiàries d'aquesta subvenció les persones professionals autònomes i les empreses turístiques donades d'alta en el cens de l'impost d'activitats econòmiques que desenvolupin activitats en el sector turístic i que estiguin incloses en alguna de les categories recollides en els capítols III, IV, VI i VII del títol III de la Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya:
a) Guies de turisme de Catalunya habilitats.
b) Titulars d'establiments d'allotjament turístic: establiments hotelers, apartaments turístics, càmpings i establiments de turisme rural.
c) Explotadors d'habitatges d'ús turístic.
d) Agències de viatges.
e) Establiments i activitats d'interès turístic: persones o empreses que contribueixen a dinamitzar i promoure el turisme i afavoreixen les estades al territori tot enriquint l'experiència dels visitants als quals principalment adrecen les propostes. A l'efecte d'aquestes bases, s'entenen incloses les activitats següents: congressos i turisme de reunions; rutes guiades, culturals, sortides de coneixement del patrimoni i el medi natural i excursions; senderisme; cicloturisme; enoturisme; ecoturisme; activitats aquàtiques i nàutiques; i activitats desenvolupades en parcs de natura, aquàtics i temàtics.
Queden expressament exclosos: els establiments de restauració; els allotjaments juvenils que es regeixen per la normativa sectorial definits en el capítol VI del títol III de la Llei 13/2002, de 21 de juny, de turisme de Catalunya; els propietaris d'habitatges d'ús turístic; els recintes i les àrees d'acollida per a autocaravanes; els refugis de muntanya i similars no inscrits al Registre de Turisme de Catalunya; els consultors i les empreses d'assessoria turística; les empreses de publicitat; les acadèmies d'idiomes, els centres de formació, i els organitzadors de cursos escolars, estades esportives o estudis a l'estranger, o activitats de traducció o interpretació; els centres recreatius, de joc, oci i espectacles; les empreses de lloguer de tot tipus de vehicles o modalitats de mobilitat (cotxes, motos, autocaravanes, patinets, cavalls...); els organitzadors d'esdeveniments privats no turístics; els gimnasos, escoles esportives i activitats de lloguer de material (esquí, pàdel, surf, tennis); i, els col·lectius, associacions i gremis.
La subvenció consistirà en una aportació única per persona beneficiària.
• Els guies de turisme de Catalunya habilitats rebran la quantia de 1.000,00 euros.
• La resta de col·lectius beneficiaris rebran les quanties següents:
• Autònoms i empreses amb una mitjana de fins a 5 treballadors: 2.500,00 euros.
• Empreses amb una mitjana d'entre 6 i 49 treballadors: 5.000,00 euros.
• Empreses amb una mitjana de més de 50 treballadors: 10.000,00 euros.
A l'efecte d'aquesta ordre, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores que han tingut de mitjana l'any 2019. En el cas d'empreses que han iniciat la seva activitat el 2020, es tindrà en compte el nombre de persones treballadores que han tingut de mitjana des de la data d'inici de la seva activitat fins al 14 de març de 2020, data de declaració de l'estat d'alarma. Aquest requisit es comprovarà amb les dades que consten a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible a l'apartat Tràmits de la web de la Generalitat de Catalunya i al portal corporatiu de tramitació Canal Empresa.
Les sol·licituds i els altres tràmits associats al procediment de concessió, verificació i control de les subvencions s'han de formalitzar exclusivament pel canal electrònic, a través del Canal Empresa.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.