ODS número 4: Educació de qualitat; i ODS número 10: Reducció de les desigualtatsEl Grup d’Infància i Igualtat d’Oportunitats del Consell Municipal de Benestar Social de Barcelona (CMBS) ofereix en aquest document un conjunt de reflexions sobre com s’ha gestionat la crisi de la Covid-19 en clau d’infància, i també algunes propostes a tenir en compte de cara a un possible rebrot que obligui a tornar a confinar part o la totalitat de la població
09/11/2020
Com a conclusions generals, el grup de treball valora positivament la coordinació entre els serveis socials i les entitats, la capacitat de les institucions per mantenir-se actives i fer propostes des de casa per a infants i famílies; i també la flexibilitat, innovació i creativitat dels i les professionals a l’hora de cercar solucions, adaptant-se a les necessitats que s’anaven trobant a cada moment.
Per contra, com a aspectes a millorar, es poden destacar: 1) la poca coordinació entre els diferents departaments de l’administració i la saturació d’alguns serveis públics per atendre totes les demandes; i 2) la manca d’informació, o informació poc adaptada, que han generat situacions de vulnerabilitat comunicativa cap a famílies i infants i, també, la manca de perspectiva d’infància en la presa de decisions, ja que la visió adultocèntrica d’aquesta crisi ha tingut poc en compte les necessitats específiques de nens, nenes i adolescents.
Sobre la base d'aquest diagnòstic s’han aportat més de 60 propostes per tal d'incorporar les necessitats específiques dels infants i adolescents a l'hora de donar resposta a la crisi sense agreujar les desigualtats, que es poden englobar en 4 grans prioritats:
- Garantir les necessitats bàsiques a tots els infants i adolescents, assegurant que totes les famílies vulnerables amb fills a càrrec 0-16 anys puguin rebre l’ajut d’emergència municipal Fons 0-16.
- Definir i impulsar accions per a lluitar contra les desigualtats educatives que minven les oportunitats dels infants i retallen els seus horitzons. En aquest sentit cal aplicar sempre el criteri de dissenyar mesures i suports no estigmatitzadors dels nens i nenes que en són beneficiaris: actuar des d’espais universals, oberts a tots els infants, en especial l’escola.
- Reforçar els dispositius per protegir els infants de qualsevol forma de maltractament o violència a la llar, i estar especialment atents a la seva salut mental.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.