El premi en la categoria d’un treball en xarxa es reparteix enguany entre dues iniciatives: la de l’Institut Vinyes Velles i l’Escola Mogent de Montornès de Vallès pel seu projecte ‘El tresor del camí fluvial’, i la de l’Institut La Garrotxa per ‘Acció Moixina’. L’Institut de Santa Coloma de Farners s’ha emportat el premi a la millor trajectòria continuada en el procés d'ambientalització integral del centre






11/12/2020

Enguany, el premi a la millor actuació singular dins o fora del centre educatiu  ha estat per a l’Escola Minyons d’Urgell de Fondarella (Pla d’Urgell), per "Fondarella, Flora i Fauna”. El jurat ha destacat que es tracta "d’un projecte molt competencial i vinculat al currículum, on l’entorn és el context d'aprenentatge i l’alumnat és el protagonista”. També es valora molt positivament que l’actuació s’ha pogut mantenir i adaptar durant el confinament i que "el resultat comunicatiu d’aquest projecte és molt atractiu i de molta qualitat”.

D’altra banda, la categoria d’un treball en xarxa realitzat conjuntament amb altres agents del territori (altres centres educatius o institucions o entitats), per a la millora ambiental dels diferents centres que participen en el projecte i del seu entorn, ha estat repartida. Concretament, entre el Vallès Oriental i la Garrotxa. Així, el jurat ha acordat atorgar el premi a l’Institut Vinyes Velles i l’Escola Mogent de Montornès de Vallès pel seu projecte "El tresor del camí fluvial”, i a l’Institut La Garrotxa en nom de les escoles verdes de la Garrotxa que participen de forma conjunta en l’actuació "Acció Moixina”.

Del primer, el jurat valora que els alumnes han estat el vehicle del seu aprenentatge, la vinculació a l’entorn i el treball en xarxa entre els dos centres educatius. També el vincle curricular i competencial del projecte, així com la proposta comunicativa. Pel que fa a La Garrotxa, es tracta d’una acció de millora de l’entorn on participen molts agents del territori, com centres educatius, la Institució Catalana d’Història Natural (ICHN), l’Institut Municipal d’Educació i Joventut (IME), o el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. El jurat  valora aquesta xarxa diversa, i la seva continuïtat, ja que es tracta d’una actuació consolidada. També que s’ha pogut mesurar la millora real que ha suposat per a l’entorn aquesta actuació mantinguda en el temps.

Finalment, el Premi Escoles Verdes 2020 en la categoria de trajectòria de millora continuada en el procés d'ambientalització integral del centre ha estat per a l’Institut de Santa Coloma de Farners. El jurat destaca que la seva memòria és un recull molt divers d’actuacions realitzades al llarg del més de 12 anys que porta dins de la xarxa d’escoles verdes, i permet veure la consolidació del projecte d’educació per a la sostenibilitat  dins del centre. Així mateix, es destaca la implicació en la millora de l’entorn i, sobretot, el paper participatiu de l’alumnat en les actuacions dins i fora del centre, participant en trobades, intercanvis diversos.