La publicació, elaborada per la Diputació de Barcelona, és un instrument tècnic per orientar els professionals dels serveis socials bàsics municipals en els processos de licitació del SAD, sobretot en els aspectes tècnics, jurídics i econòmics. El Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) és un dels principals serveis socials de competència local, amb aproximadament 60.000 usuaris a la província de Barcelona






11/12/2020

La pandèmia de la COVID-19 ha fet més visibles les mancances dels serveis socials i les desigualtats en les cures: han augmentat les situacions de soledat no desitjada entre les persones grans, els riscos de maltractaments i les càrregues excessives per a les cuidadores principals (que acostumen a ser dones, amb el parentiu de filles). Alhora, la crisi sanitària ha posat de relleu la necessitat de reforçar, ampliar i millorar l’atenció social domiciliària. És per això que amb la publicació de la Guia, la Diputació de Barcelona ha vist una oportunitat per poder reflexionar sobre el futur de l’atenció domiciliària.

La guia que es va presentar el passat 10 de desembre vol orientar les persones professionals, incentivar la revisió del model de servei i avançar vers la qualitat, tant per a les persones usuàries com en la qualitat de l’ocupació. L’objectiu és fer possible el desig de la majoria de persones grans de viure al domicili i en el seu entorn i que ho puguin fer en condicions dignes, amb atenció sociosanitària, amb acompanyament social i emocional, i amb una vida plena i integrada en la comunitat.