ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides
Les empreses fa molt de temps que aprofiten les teories de comportament en les seves estratègies (de màrqueting, de vendes, de creació d'imatge de marca, etc.) i amb molt bons resultats. Des de fa alguns anys els governs han començat a prendre consciència sobre els avantatges d'aplicar aquest tipus de tècniques en l'àmbit de la gestió pública i dins les pròpies administracions per a objectius molt diversos: millora de l'acompliment de normatives, foment de comportaments més responsables, adopció de conductes més segures per part dels treballadors públics, increment de la productivitat laboral, etc.






14/01/2021

Amb l'objectiu d'oferir eines als governs per treure el màxim profit d'aquest tipus d'eines la guia exposa una metodologia que consta de 4 fases:

1- Definir el problema que es vol abordar.

2- Identificar els obstacles que impedeixen el comportament desitjat, que poden ser: manca d'informació, manca de motivació, complexitat de l'acció necessària, durada excessiva o manca de feed-back.

3- Dissenyar la intervenció: en aquesta fase pot ajudar el fet d'aprofitar l'experiència de projectes previs reeixits (propis o d'altres administracions públiques) i la utilització de tècniques psicològiques (utilització de sistemes de motivació -que en molts casos no cal que siguin econòmics- que vagin alineats amb els objectius plantejats, establiment d'objectius clars, tenir en compte la importància del feed-back, explotació de les dades per prendre decisions fonamentades o posar en valor tots els èxits aconseguits siguin grans o petits).

4- Avaluar els resultats obtinguts per mantenir o modificar l'estratègia.