L'objecte d'aquest decret llei és l'establiment de mesures urgents de desenvolupament de la legislació bàsica i l'establiment de les especialitats organitzatives i de procediment ne-cessàries per simplificar i agilitar la gestió pressupostària i econòmica, els procediments subvencionals i d'ajuts i la contractació pública que correspongui realitzar en les operacions finançades amb fons procedents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i del fons REACT-EU en què la Generalitat de Catalunya sigui la responsable de la seva gestió i control

05/02/2021

També regula els mecanismes necessaris per facilitar la cooperació interadministrativa i la col·laboració publicoprivada de les administracions públiques de Catalunya i les entitats del seu sector públic, que s'ha d'articular de forma preferent mitjançant convenis, consorcis i concessions d'obres i de serveis, sens perjudici que es puguin emprar totes les formes previstes legalment, així com per establir espais de col·laboració i participació entre el sector públic i el sector privat.

Així, per exemple, autoritza als òrgans concedents de subvencions i ajuts de la Generalitat a adoptar mesures de flexibilització, d'acord amb la normativa de subvencions i de procediment administratiu comú, amb relació a les condicions que s'estableixin a les bases reguladores i convocatòries del seu àmbit competencial amb la finalitat d'agilitar les actuacions administratives de gestió de la subvenció o ajut.

El títol 4 i el títol 5 s'adrecen a tot el sector públic de Catalunya, que inclouen mesures aplicables als contractes públics i als instruments de col·laboració i cooperació subscrits o promoguts per les administracions públiques catalanes i per les entitats dels seus sector públics, inclòs l'àmbit universitari, finançats amb fons provinents del Mecanisme de Recuperació i Resiliència i del Fons REACT-UE.

El decret llei conté set disposicions addicionals, una de les quals, la tercera, regula les obligacions d'informació de les entitats locals amb despeses finançades per la Generalitat de Catalunya amb el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i del fons REACT-EU en què la gestió i control correspon a la Generalitat de Catalunya.

Finalment, la disposició addicional setena determina algunes especificitats en relació al contingut dels convenis que es puguin subscriure.