- L'èxit de les finestretes úniques requereix del compromís polític constant i d'un tipus de lideratge que deixi espai al risc i a l'experimentació.
- El nou servei ha d’emmarcar-se en un procés global de simplificació administrativa que ha d’estar impregnat d’una visió d'orientació a l'usuari.
- És important preveure des de l'inici tots els canvis normatius que seran necessaris per evitar retards en el desplegament del model.
- Per a la implantació d'aquest tipus de servei és imprescindible que prevalgui una cultura organitzativa de coordinació i de cooperació.
- Per evitar "buits” i "solapaments” cal delimitar des del primer moment l'objectiu, les funcions i les competències del servei.
- Quan es tracti de finestretes úniques que treballin entre diferents administracions és important establir mecanismes robustos de governança.
- La participació dels usuaris és una valuosa font d'informació per detectar deficiències i oportunitats de millora.
- La formació i la motivació dels treballadors/es és una element clau per a l’èxit del projecte; cal invertir, doncs, recursos amb aquests objectius.