ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides
Les finestretes úniques s'han revelat com un model d'atenció a ciutadans i ciutadanes i empreses que permet guanyar en eficiència i reduir costos (als usuaris i a l'administració). Per bé que no existeix un model universal i que cada administració ha de desenvolupar el seu propi disseny, l'experiència de diverses administracions pioneres i les evidències recollides permeten assenyalar un seguit de recomanacions vàlides per a qualsevol context i circumstància






29/03/2021

- L'èxit de les finestretes úniques requereix del compromís polític constant i d'un tipus de lideratge que deixi espai al risc i a l'experimentació.

- El nou servei ha d’emmarcar-se en un procés global de simplificació administrativa que ha d’estar impregnat d’una visió d'orientació a l'usuari.

- És important preveure des de l'inici tots els canvis normatius que seran necessaris per evitar retards en el desplegament del model.

- Per a la implantació d'aquest tipus de servei és imprescindible que prevalgui una cultura organitzativa de coordinació i de cooperació.

- Per evitar "buits” i "solapaments” cal delimitar des del primer moment l'objectiu, les funcions i les competències del servei.

- Quan es tracti de finestretes úniques que treballin entre diferents administracions és important establir mecanismes robustos de governança.

- La participació dels usuaris és una valuosa font d'informació per detectar deficiències i oportunitats de millora.

- La formació i la motivació dels treballadors/es és una element clau per a l’èxit del projecte; cal invertir, doncs, recursos amb aquests objectius.