Un seminari web promogut per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya que es farà en línia mitjançant la plataforma Zoom, el dimarts 4 de maig de 2021, de les 15.00 a les 17.30 hores

16/04/2021

En els darrers anys s'ha generat un ampli consens sobre la necessitat de l'acció col·lectiva per generar respostes eficaces a problemes com el canvi climàtic, la contaminació, el malbaratament de recursos o la desocupació i la pobresa persistents. L'any 2015 aquest consens es va plasmar en l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de les Nacions Unides. 

A Catalunya, en el marc de l'Estratègia de recerca i innovació per a l'especialització intel·ligent de Catalunya (RIS3CAT), es promou l'articulació d'agendes compartides per a la sostenibilitat i el canvi social, com a metodologia per sumar esforços d'agents diversos per abordar els reptes del territori i els ODS de manera més efectiva.
 
Els centres educatius, repartits arreu del territori, disposen de talent i coneixement. A més a més, en el cas concret dels centres de formació professional i les universitats, hi ha unes infraestructures i uns equipaments tecnològics que els permeten aportar valor i solucions a reptes o problemes del territori. Mitjançant la implicació en les agendes compartides, el professorat i l'alumnat poden col·laborar amb altres actors que treballin reptes (ambientals, socials i tecnològics) del territori plantejant-ne solucions possibles, desenvolupant-les i provant-les mitjançant prototips, tenint en compte tant la viabilitat econòmica com els impactes socials i ambientals.

Els objectius d'aquest seminari són: Presentar el document 'L'entorn educatiu i les agendes compartides orientades als ODS' i les orientacions i propostes metodològiques per implicar els centres educatius en les agendes compartides del seu territori; compartir la visió i l'experiència de centres educatius i d'entitats del territori; i reflexionar conjuntament sobre les dificultats i les oportunitats.

El termini per fer les inscripcions és fins al 28 d'abril.