ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures; i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides
Els ciutadans digitals actuals esperen, al relacionar-se amb les administracions públiques, el mateix tipus d'(e-)interacció que tenen amb les empreses del sector privat. Això vol dir, disposar del màxim de serveis on-line en qualsevol moment i a través de qualsevol dispositiu o canal (també telefònicament i en persona)






16/06/2021

Molts governs locals són conscients d'aquestes expectatives i de les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies per millorar la qualitat i l'eficiència dels serveis públics, però no poden avançar al ritme que desitjarien per les limitacions que tenen a nivell de recursos econòmics, recursos humans, ni dels recursos tecnològics suficients per portar-ho a terme.

Per accelerar aquesta transició és recomanable adoptar un enfocament molt possibilista però també molt pragmàtic:

1) Centrant els esforços en projectes d'èxit assegurat que puguin generar estalvis a curt termini, que siguin senzills d'implementar (per exemple amb tecnologies al núvol) i fàcils d'escalar (començant, per exemple, amb projectes pilot però dissenyats per ser estrapolats).

2) Impulsant un canvi de cultura organitzativa.

3) Establint una política de dades obertes per afavorir la corresponsabilitació de la ciutadania.

4) Seleccionant el partner tecnològic més adequat a les necessitats/capacitat de l'ajuntament.