La Resolució de 26 de juliol de 2021, de la Secretaria General de Finançament Autonòmic i Local, publicada al BOE número 180, de 29 de juliol, dóna compliment a l'article 41.1.a) del Reial decret llei 17/2014, de 26 de desembre, d’aquestes mesures

29/07/2021

En compliment de l’art. 41.1.a) del Reial decret llei 17/2014, de 26 de desembre, de mesures de sostenibilitat financera de les comunitats autònomes i entitats locals i altres de caràcter econòmic, es dicta per aquesta Secretaria General la següent resolució.

1r Es determina la relació de municipis que es troben inclosos en l'àmbit subjectiu d'aplicació de l'article 39.1.a) de l'esmentat RDLL 17/2014, de 26 de desembre, per concórrer alguna de les situacions establertes en aquell precepte i és objecte de publicació en l'Oficina Virtual per a la Coordinació Financera amb les Entitats Locals, del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, fins a la finalització del termini indicat en l'article 41.1.b) de la mateixa norma.

2n Tots els municipis podran consultar en la citada Oficina Virtual la seva inclusió en la relació citada mitjançant l'accés segur i protegit, utilitzant la identificació dels seus respectius usuari i contrasenya, que tenen assignats per a la remissió de la informació financera en aquella Oficina Virtual.

3r En el termini d'un mes des de la publicació de la present Resolució els municipis inclosos en aquella relació podran remetre la seva sol·licitud d'adhesió al Fons d'Ordenació per a 2022, conformement al que es disposa en l'article 41.1.b) de l'esmentat Reial decret llei 17/2014, de 26 de desembre, i per a atendre noves necessitats financeres de les incloses en l'article 40.1 d'aquesta mateixa norma, i en la disposició addicional primera de la Llei orgànica 6/2015, de 12 de juny, de modificació de la Llei orgànica 8/1980, de 22 de setembre, de finançament de les Comunitats Autònomes i de la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

4t D'acord amb el que es disposa en l'article 32.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per aquesta Secretaria General es concedeix una ampliació del termini anterior en 15 dies addicionals, tenint en compte les circumstàncies i que no es perjudiquen drets de tercer. El termini de remissió, incloent aquesta ampliació, es comunicarà a través de l'Oficina Virtual per a la Coordinació Financera amb les Entitats Locals.