L'ATM, juntament amb la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i amb el conjunt d'operadors ferroviaris i de bus, llancen una campanya que recorda el paper clau del transport públic per a la represa de l'activitat laboral i econòmica, en un moment en què els indicadors de la pandèmia de covid-19 mostren una incidència decreixent, i després de 18 mesos de destinar tots els recursos disponibles a prestar un servei essencial segur






16/09/2021

Així, la campanya anterior ("Nosaltres i tu fem un viatge segur"), que es va fer simultàniament a tota la xarxa l'hivern passat, explicava les diverses mesures adoptades pel que fa a neteja i desinfecció, ventilació i ús de mascaretes, i feia advertiments sobre les mesures de seguretat a la xarxa, la prohibició de menjar i beure, la recomanació de silenci en els trajectes i l'ús de gels hidroalcohòlics. Una sèrie de testimonis, tant de l'àmbit dels operadors de transport com de la gent que l'utilitza, van transmetre la confiança en el servei de transport públic i van evidenciar la corresponsabilitat en la seguretat dels viatges.

La nova campanya pretén induir a la conscienciació col·lectiva que la mobilitat ha de ser cada vegada més sostenible i saludable, i destaca tant la xarxa disponible (flota, línies, intermodalitat), com la seguretat del servei i la necessitat de reduir la contaminació ambiental provocada per les emissions dels vehicles de combustió. Es tracta d'una campanya eminentment digital i amb el suport de falques radiofòniques.