Llei 12/2021, de 28 de setembre, publicada al BOE número 233, de 29 de setembre
29/09/2021
Es modifica el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, com segueix:
U. S'introdueix una nova lletra d) en l'article 64.4, amb la següent redacció:
«d) Ser informat per l'empresa dels paràmetres, regles i instruccions en els quals es basen els algorismes o sistemes d'intel·ligència artificial que afecten la presa de decisions que poden incidir en les condicions de treball, l'accés i manteniment de l'ocupació, inclosa l'elaboració de perfils.»
S'introdueix una nova disposició addicional vint-i-tresena, amb la següent redacció:
«Disposició addicional vint-i-tresena. Presumpció de laboralitat en l'àmbit de les plataformes digitals de repartiment.
Per aplicació del que s'estableix en l'article 8.1, es presumeix inclosa en l'àmbit d'aquesta llei l'activitat de les persones que prestin serveis retribuïts consistents en el repartiment o distribució de qualsevol producte de consum o mercaderia, per part d'ocupadores que exerceixen les facultats empresarials d'organització, direcció i control de manera directa, indirecta o implícita, mitjançant la gestió algorítmica del servei o de les condicions de treball, a través d'una plataforma digital.
Aquesta presumpció no afecta al que es preveu en l'article 1.3 de la present norma.»
La present llei entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicación al BOE, és a dir, el dia 30 de setembre de 2021.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.