Resolució de 7 de gener de 2022, publicada al BOE número 10, del 12 de gener de 2022
12/01/2022
- Calendari pel compliment de les obligacions de subministrament d’informació i consulta de les obligacions pendents de pagament de les entitats locals
Els interventors de les entitats locals compreses a l’àmbit subjectiu del mecanisme hauran d’incorporar entre el 17 de gener de 2022 i el 11 de febrer de 2022, ambdós inclosos, a la plataforma telemàtica que l'Agència Estatal d'Administració Tributària habiliti, una relació certificada de totes les obligacions pendents de pagament que compleixin els requisits i les condicions establertes a l'apartat Dos de la disposició addicional noranta-quatrena de la Llei 22/2021.
- Calendari per l’emissió de certificats individuals pels interventors locals i per la remissió de la informació al Ministeri d’Hisenda i Funció Pública
Els proveïdors dels quals no consti alguna obligació pendent de pagament en la relació certificada tramesa per l'entitat local a la plataforma habilitada per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, podran sol·licitar entre els dies 12 i 25 de febrer de 2022, ambdós inclosos, a l'entitat local deutora, a través del registre d'entrada respectiu, l'emissió d'un certificat individual de reconeixement de l'existència d'obligacions pendents de pagament. Aquesta sol·licitud s'ha d'ajustar al model el contingut del qual figura com a annex I d'aquesta resolució.
Des del 7 de març fins a l'11 de març del 2022, l'interventor de l'entitat local comunicarà al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, per via telemàtica i amb signatura electrònica, una relació completa tant de la relació certificada de les factures acceptades pels proveïdors, com dels certificats individuals emesos a conseqüència de les sol·licituds dels proveïdors que no van aparèixer en aquella relació certificada.
- Calendari per la presentació, revisió i modificació dels plans d’ajust
Amb la finalitat de formalitzar l'operació d'endeutament a què es refereix la disposició addicional noranta-quatrena de la Llei 22/2021, per poder finançar les obligacions de pagament corresponents, els Plens de les corporacions locals aprovaran, amb l'aplicació de les normes i els efectes continguts a l'apartat Quatre d'aquesta disposició, tant els plans d'ajust, que seran informats pels interventors, com el compromís d'aplicar les mesures que, en el marc o durant la vigència dels plans, requereixin el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. A més, aprovaran en aquella mateixa sessió plenària la formalització de l’operació d’endeutament amb el Fons de Finançament a Entitats Locals, indicant que ho faran en les condicions financeres que acordi la Comissió Delegada del Govern per a Assumptes Econòmics.
Els interventors de les entitats locals remetran a aquesta Secretaria General, per via telemàtica i amb signatura electrònica, els plans, els informes i els acords esmentats fins al 22 de març de 2022, inclòs, acompanyant còpia d'haver subscrit l'acte d'adhesió al Punt general de entrada de factures electròniques de l'Administració General de l'Estat i haver produït o sol·licitat l'adhesió a la plataforma GEISER/ORVE, com a mecanisme d'accés al registre electrònic i al sistema d'interconnexió de registres. L'aplicació d'adhesió al Fons de Finançament a Entitats Locals i de remissió de plans d'ajust i documentació addicional estarà accessible a partir de l'1 de febrer i fins al 22 de març de 2022 esmentat.
Presentat el pla d'ajust per l'entitat local, aquesta Secretaria General té un termini de vint dies hàbils per requerir a la corporació local la modificació d'aquell pla amb la inclusió de mesures addicionals. En conseqüència, la data límit per remetre aquest requeriment serà el 21 d'abril, inclòs. Alhora, la corporació local haurà de modificar el pla d'ajust i comunicar-ho a la dita Secretaria General en el termini màxim de deu dies hàbils des de l'esmentat requeriment, és a dir fins al 5 de maig, inclòs.
El model de pla d'ajust que s'aprovi per donar compliment a l'apartat Quart de la disposició addicional noranta-quatrena de la Llei 22/2021, serà l'utilitzat habitualment per a l'adhesió al compartiment Fons d'Ordenació, del Fons de Finançament a Entitats Locals, i el seu contingut haurà d'atendre aquests criteris:
a) Recollir ingressos corrents suficients per finançar les despeses corrents i l'amortització de les operacions d'endeutament, inclosa la que es formalitzi en el marc de la present norma;
b) Les previsions d'ingressos corrents han de ser consistents amb la mitjana dels ingressos efectivament obtinguts per l'entitat local en els tres darrers exercicis;
c) Reduir les despeses de funcionament del pressupost general, recollides als capítols 1 i 2 de l'estat de despeses;
d) Recollir un adequat finançament dels serveis públics prestats mitjançant taxes o preus públics;
e)Incloure la descripció i el calendari d’aplicació de les reformes estructurals que s’hagin d’implementar, entre elles les que puguin referir-se a modificacions organitzatives i a la reducció del sector públic de l’entitat local.
- Calendari per la formalització de préstecs amb el Fons de Finançament a Entitats Locals
A partir del 6 de maig de 2022 i dins del termini que es comuniqui a l'Oficina Virtual per a la Coordinació Financera amb les Entitats Locals, les Entitats Locals que compleixin les regles contingudes als apartats 3 i 4 anteriors podran formalitzar els préstecs amb les entitats bancàries designades per l'Institut de Crèdit Oficial, en les condicions i amb els requisits que s'estableixin mitjançant un Acord de la Comissió Delegada del Govern per a Assumptes Econòmics. La informació d'aquestes operacions s'ha d'incorporar en el termini màxim d'un mes, comptador des de la data de la formalització, a la Central d'Informació de Riscos de les Entitats Locals, d'acord amb el que disposa l'article 55 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i l'article 17 de l'Ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre.
Un cop formalitzats els préstecs, s'executaran els pagaments als proveïdors pel Fons de Finançament a Entitats Locals en el termini que es comuniqui a l'Oficina Virtual per a la Coordinació Financera amb les Entitats Locals.
La present resolució entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació al BOE, és a dir, el dia 12 de gener de 2022.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.