ODS número 4: Educació de qualitat. ODS número 11: Reducció de les desigualtats. Els casals d’estiu constitueixen una modalitat de lleure educatiu consolidada i en expansió, que respon a una necessitat i una oportunitat social, educativa i de lleure durant el període de vacances. La política municipal ha de tenir un paper actiu per a garantir la igualtat d’oportunitats d’accés a aquest tipus d’activitats.






30/06/2022

La Fundació Jaume Bofill ha creat una guia que respon a la voluntat d’ajudar als ajuntament a afrontar aquest repte. Els casals d’estiu ofereixen una valuosa oportunitat d’aprofitar les avantatges del model d’educació 360, per a la qual és necessari crear les condicions adequades:

· Un lideratge polític clar

· Un bon coneixement de l’oferta existent al territori

· Un objectiu ben definit

· La col·laboració amb els diferents agents i connexió d’aprenentatges

· Accions per afavorir la igualtat i la inclusió

· Un enfocament holístic

· La col·laboració amb entitats amb vocació educadora

· Una bona estratègia de comunicació

Alguns municipis ja treballen per aplicar aquest model integral a les activitats d’estiu, com són: Girona amb el programa municipal de cassals d’estiu, El projecte "Viu l’Estiu a La Bisbal” de l’ajuntament de la Bisbal d’Empordà, El Prat de Llobregat amb el seu programa d’activitats d’Estiu, o els Projectes #RavalEstiuEducatiu i +Estiu, del barri del Raval de Barcelona i de Terrassa respectivament.