Decret 36/2023, de 7 de març, publicat al DOGC número 8871, de 9 de març de 2023

10/03/2023

S'aprova el Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2023, en execució del Pla estadístic de Catalunya 2017-2020 i en compliment dels seus objectius i preceptes durant l'any que abasten.

El Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2023 té per objecte l'establiment i la descripció normalitzada de les actuacions estadístiques d'interès de la Generalitat de Catalunya que ha de portar a terme el Sistema estadístic de Catalunya durant l'any 2023.

Les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2023 concreten els objectius específics del Pla estadístic de Catalunya 2017-2020 i estan recollides en els camps temàtics identificats pels àmbits d'activitat estadística que regulen aquest Pla, en desplegament dels seus objectius generals.

Les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2023 es classifiquen en:

a) Actuacions estadístiques consolidades: són actuacions que, en el desplegament d'algun dels plans estadístics anteriors i en realitzacions successives, han mostrat que són vàlides i útils per al coneixement de la realitat i que subministren una informació periòdica.

b) Actuacions estadístiques noves: són actuacions que, per l'interès que tenen i per la seva adequació als objectius del Pla, s'han d'iniciar durant el període de vigència d'aquest, o bé les actuacions que ja s'han dut a terme en el desplegament de plans estadístics anteriors, però que, atès el seu estadi inicial o les seves característiques, encara no es poden considerar actuacions estadístiques consolidades, una vegada s'hagi seguit el procediment d'inclusió d'actuacions estadístiques en els programes anuals d'actuació estadística i hagin estat homologades per l'Idescat, d'acord amb l'article 14 de la Llei del Pla estadístic de Catalunya 2017-2020 i de modificació de la Llei 23/1998, d'estadística de Catalunya.

A l'annex 1 es descriuen les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2023, i a l'annex 2 es detalla la relació de les actuacions estadístiques incloses en el Programa anual d'actuació estadística per a l'any 2023 ordenades per organismes responsables.