L’Acord GOV/64/2019, de 7 de maig, publicat al DOGC número 7871, de 9 de maig de 2019; crea la Comissió per a l'estratègia de dinamització territorial, adscrita a la Secretaria d'Administracions Locals i de Relacions amb l'Aran del Departament de la Presidència, com a instrument per facilitar la coordinació de les polítiques públiques de la Generalitat que tinguin relació amb el desenvolupament local i la competitivitat territorial
13/05/2019
La Comissió té les funcions següents:
a) Coordinar l'actuació dels departaments de l'Administració de la Generalitat en l'àmbit del desenvolupament local i la competitivitat territorial i les problemàtiques associades al despoblament.
b) Coordinar-se amb d'altres iniciatives de l'Administració de la Generalitat de Catalunya que poden tenir elements de treball conjunt, com l'elaboració de l'Agenda Urbana de Catalunya, la concertació territorial en l'àmbit del sistema d'ocupació, el Pla Interdepartamental i Intersectorial de Salut Pública (PINSAP) o la Comissió Interdepartamental sobre Despoblament Rural.
c) Impulsar l'elaboració d'estratègies de dinamització de les comarques de Catalunya, dissenyada conjuntament amb els actors territorials, que prioritzi les actuacions de la Generalitat en l'àmbit de l'activitat econòmica i la generació d'oportunitats.
d) Impulsar un espai de debat i reflexió sobre la concertació territorial de les polítiques sectorials de la Generalitat que incideixen en la competitivitat territorial.
e) Realitzar el seguiment, l'avaluació i, si s'escau, l'actualització de les estratègies de dinamització territorial. A tal efecte, la Comissió elaborarà un informe anual que serà remès al Govern.
f) Recopilar la informació i dades, així com les bones pràctiques, dels departaments de l'Administració de la Generalitat que permeti millorar el coneixement disponible sobre l'actuació territorial de les diferents polítiques públiques.
g) Conèixer les actuacions i valorar les propostes, informes i conclusions que li sotmetin les comissions de treball.
h) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
Aquestes funcions seran exercides en coordinació amb els departaments i organismes que exerceixen competències que tinguin relació amb el desenvolupament local i la competitivitat territorial.
De la comissió plenària en depèn una comissió assessora, amb funcions consultives, que està integrada pels membres següents:
a) El president/a de cada una de les diputacions o la persona en qui deleguin.
b) El president/a de l'Associació Catalana de Municipis o la persona en qui delegui.
c) El president/a de la Federació de Municipis de Catalunya o la persona en qui delegui.
d) El president/a de l'Associació de Micropobles de Catalunya o la persona en qui delegui.
La durada de la Comissió per a l'estratègia de dinamització territorial ve determinada pel compliment de les funcions que es preveuen en l'apartat 1.1 d'aquest Acord.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.