ODS número 10: Reducció de les desigualtats i ODS número 4: Educació de qualitat
El rendiment acadèmic dels estudiants ve determinat per les característiques personals i familiars, però també per les dels companys de classe. El grup classe pot esdevenir un factor d'ajuda i de motivació o pot esdevenir un obstacle a l'aprenentatge i un factor de disrupció. Amb aquest marc conceptual com a rerefons, què ens diuen les evidències sobre l'impacte de la segregació dels alumnes per origen socioeconòmic?






21/10/2019

Els resultats de l'estudi revelen que la segregació té un impacte clarament negatiu sobre l'equitat educativa i sobre el rendiment de l'alumnat d'origen desafavorit, no només pels menors recursos econòmics i educatius que poden oferir les famílies d'aquests infants, sinó per la menor capacitat d'atracció del professorat més qualificat dels centres que concentren major proporció d'aquest alumnat. En l'altre extrem, els països amb menor nivell de segregació de l'alumnat mostren una major equitat educativa sense que s'evidenciï cap efecte contraproduent sobre els alumnes amb més recursos.

Tot plegat, doncs, posa de manifest la importància d'implementar mesures per contrarestar la tendència "natural" a la segregació l'alumnat segons el seu estatus socials o les seves habilitats.