ODS número 11: Ciutats i comunitats sostenibles i ODS número 3: Salut i benestar
El disseny d'estratègies per impulsar l'ús de la bicicleta en una ciutat és una eina molt eficaç per alinear els esforços de tots els actors locals envers aquest objectiu






18/11/2019

Tot i que el disseny d’aquest tipus d’estratègies s’ha d’ajustar a cada realitat local, si que hi ha un contingut mínim imprescindible:

- Una definició clara dels objectius de ciutat en aquesta matèria

- El punt de partida pel que fa a serveis, infraestructures i hàbits.

- Un pla d'acció que ha d'incloure des de projectes per a millorar les infraestructures, fins a mesures d'informació i sensibilització per a canviar els hàbits, passant per acords amb el sector privat o amb altres municipis veïns.

- Les modificacions necessàries en el marc regulador local.

- Una previsió de costos i fonts de finançament.

Una vegada definit el contingut de l'estratègia, cal preveure la seva integració en el Pla Urbà de Mobilitat Sostenible i la seva adaptació contínua a mesura que evolucionen els hàbits dels ciutadans (en una primera fase els esforços s'han de centrar en fer els desplaçaments en bici més segurs i populars, en una segona fase incrementar el nombre d'usuaris, i en una tercera fase mantenir el nombre d'usuaris i millorar la qualitat).