ODS número 4: Educació de qualitat i ODS número 10: Reducció de les desigualtats
La incorporació precoç d’immigrants i refugiats (que són majoritàriament joves) en el sistema educatiu constitueix una bona estratègia per facilitar la seva incorporació al mercat laboral però també per afavorir la seva integració social i per aprofitar el capital humà que poden aportar






16/12/2019

És per això que el document recomana aprofitar els programes de formació ocupacional (més flexibles i accessibles que altre tipus de formació) com a porta d'entrada formativa; això requereix facilitar informació de manera proactiva sobre l'oferta existent en el procés d'acollida (serveis públics, ONGs, serveis assistencials, etc.), preveure mesures per atendre necessitats específiques (idiomàtiques, ajudes al transport, etc.), habilitar serveis d'assessorament o oferir programes de mentoratge. Sobre aquests darrers dos punts, l'experiència de països com Finlàndia, Alemanya o Noruega posa de manifest l'efecte positiu que té el fet de mantenir serveis de suport durant tota la trajectòria formativa de les persones nouvingudes i també mantenir-la en les primeres etapes de la seva integració al mercat laboral.