Per primer cop, la campanya se centra en millorar i reduir l’ús del contenidor gris, el de la fracció resta o rebuig, on hi acaben anant a parar molts residus que es poden reciclar. També posa l’accent en què només una part de la ciutadania ha adquirit els hàbits de separar correctament i que cal fer-ho bé






10/01/2020

Una de les idees centrals de la campanya és que "el contenidor gris”, el que hi ha en la major part de municipis que tenen contenidors de superfície situats a la via pública, "no és el contenidor pels que no volen reciclar”, ha explicat Calvet. La major part dels residus que la ciutadania, les empreses i les institucions llencem al contenidor de la fracció resta no hi han d’anar. Degut a l’ús que se li ha estat donant, el gris ha anat adquirint un significat al llarg dels anys que la campanya vol traure-li, reposicionant-lo com el que és, un element més de la correcta separació en origen. La campanya busca difondre una imatge negativa d’aquest contenidor per animar la ciutadania a utilitzar-lo només en casos molt concrets, i  a llençar els residus al contenidor de la fracció corresponent.