Resolució de 12 de desembre de 2019, de la Secretaria General de Coordinació Territorial, publicada al BOE núm. 15, de 17 de gener de 2020

22/01/2020

La Subcomissió de Seguiment Normatiu, Prevenció i Solució de Conflictes de la Comissió Bilateral Generalitat-Estat, de conformitat amb les negociacions prèvies celebrades pel grup de treball constituït en compliment del que preveu l'Acord de la Subcomissió de Seguiment Normatiu, Prevenció i Solució de Conflictes de la Comissió bilateral Generalitat-Estat, de data 28 de maig de 2019, per resoldre les discrepàncies competencials suscitades en relació amb l'article 1.Dos del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en l'ocupació i l'ocupació, ha adoptat el següent Acord:

· Les dues parts coincideixen a valorar positivament, com un assoliment en favor de la igualtat de dones i homes, la imposició a les empreses de més de 50 treballadors del deure de disposar dels Plans d'igualtat, així com de l'obligació instrumental d'inscriure'ls en un Registre públic que resulta de l'article 1 del Reial decret llei 6/2019, pel qual s'han modificat els articles 45.2 i 46.2 de la Llei Orgànica 3/2007, de 3 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

· La configuració d'aquest Registre s'ha d'ajustar a la distribució de competències que resulta de l'article 149.1.7a de la Constitució Espanyola, que ha reservat a l'Estat la competència exclusiva en matèria de legislació laboral, sense perjudici de la seva execució pels òrgans de les comunitats autònomes, i de l'article 170 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, en el mèrit la Generalitat de Catalunya ha assumit la competència executiva en matèria de treball i relacions laborals, i que en tot cas inclou la potestat d'organització de la seva pròpia Administració , d'acord amb el seu article 112.

· En conseqüència, ambdues parts coincideixen en apreciar que, de conformitat amb aquest marc normatiu, la Generalitat disposa de la competència per a la gestió descentralitzada i interoperabilitat d'aquest registre a Catalunya, així com del necessari marge de regulació de la seva organització administrativa que, sense perjudici de l'estricta aplicació de la legislació laboral vigent, permeti incorporar a la mateixa aquells continguts que dimanen de l'exercici de les seves pròpies polítiques de gènere, de conformitat amb la competència assumida en mèrit al que preveu l'article 153 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.

A l'objecte de conferir una major seguretat jurídica a l'ordenament de el sector, l'Estat i la Generalitat de Catalunya es comprometen, respectivament, a incorporar els criteris interpretatius acordats en l'apartat anterior en el desenvolupament reglamentari de la regulació del Registre de Plans d'Igualtat de les empreses que preveu la nova redacció donada a l'article 46.6 de la Llei orgànica 3/2007 per l'article 1.Dos del Reial decret llei 6/2019 i en el desenvolupament reglamentari de la regulació del Registre Públic de Plans d'Igualtat creat per l'article 36.5 de la Llei de Catalunya 17/2015, de 21 de juliol.