Acord GOV/5/2020, publicat al DOGC número 8054, de 31 de gener de 2020. El Programa té una durada de 3 anys i té com a objectius afavorir la coordinació de les actuacions, la identificació i avaluació dels danys, i el seguiment i l’avaluació de l'impacte de les mesures que es proposin

03/02/2020

En concret, el programa té assignades les funcions següents: a) Recopilar i analitzar l'avaluació dels danys i els perjudicis produïts; b) Coordinar les mesures que s'adoptin entre els diferents departaments de la Generalitat de Catalunya i les corresponents a d'altres administracions; c) Redactar el pla de recuperació que reculli les mesures adoptades per l'Administració de la Generalitat i la resta d'administracions; d) Establir els mecanismes per a l'atenció coordinada per part dels diferents departaments de la Generalitat de Catalunya; e) Fer seguiment del grau d'execució de les mesures incloses en el pla de recuperació; f) Avaluar l'impacte de les mesures adoptades; g) Establir les eines necessàries per a la gestió del coneixement de la gestió i actuacions postemergències; h) Analitzar les experiències de gestió de les postemergències a nivell estatal i internacional, i coordinar les actuacions amb la gestió d'emergències que es pugui desenvolupar a nivell estatal i internacional; i) Realitzar propostes de millora en la gestió postemergència.

En el marc d’aquest programa es crea una comissió interdepartamental denominada "gabinet de coordinació”, amb la finalitat de donar suport a les funcions assignades al Programa i que funcionarà com espai de coordinació de les mesures que s'estableixin en el pla de recuperació. Aquest gabinet té una composició mixta, ja que comptarà amb representants de la Generalitat i de les entitats locals.

Alhora, el Programa preveu constituir comissions territorials que donaran suport al gabinet de coordinació en els aspectes que afectin els àmbits territorials designats. Les comissions territorials estaran integrades pels membres següents: a) els membres que integren el gabinet de coordinació o les persones que aquests designin; b) els presidents de les diputacions i consells comarcals que correspongui segons l'afectació territorial de l'emergència; c) Una persona representant de l'alcaldia de cada un dels municipis afectats per l'emergència o dels principals municipis afectats si aquests superen el nombre de deu.