ODS número 9: Indústria, innovació i infraestructures i ODS número 16: Pau, justícia i institucions sòlides
L'experiència de diverses ciutats pioneres en la introducció de sistemes intel·ligents de gestió del trànsit demostra els avantatges que aporten en termes de seguretat i de mobilitat, de reducció de les emissions i d'obtenció de dades per fer anàlisi big data






10/02/2020

No obstant això, també ha mostrat que aquest no és un repte senzill ni barat; és per això que aquest document recomana cercar un partner tecnològic adequat, i adoptar un enfocament incremental: començant per "connectar" una sola intersecció (amb senyalítica intel·ligent, instal·lació de sensors, i connexió amb els vehicles i amb apps de navegació), per a continuació planificar la connexió de tota una avinguda i, finalment, anar estenent el sistema a la resta de la ciutat.

En paral·lel cal preveure, la informació/implicació de la comunitat i l'automatització de processos a mesura que l'equip de tècnics municipals es vagi familiaritzant amb aquesta tecnologia (senyalització de perill o reducció de la velocitat davant de fenomens meteorològics que suposin perill per a la mobilitat, enviament d'alertes automàtiques a aplicacions i mòbils, redirecció de la circulació davant de congestions, canvi de la freqüència semafòrica, etc.).