La Resolució ARP/899/2020, de 20 d’abril, publicada al DOGC número 8121, de 27 d’abril de 2020, dóna publicitat a l'Acord del Consell Rector del Centre de la Propietat Forestal de convocatòria dels ajuts a la gestió forestal sostenible de l'any 2020 per a la creació d'agrupacions i d'organitzacions de productors forestals; i disposa la seva continuació per raons d'interès general, per la qual cosa no se suspenen els terminis establerts en les corresponents bases reguladores i en aquesta convocatòria

27/04/2020

Igualment convoca els ajuts a la gestió forestal sostenible en finques de titularitat privada de l'any 2020 corresponents a la creació d'agrupacions de productors forestals. Aquests ajuts es regeixen per les bases reguladores contingudes als annexos 1 i 7 aprovades per l'Ordre ARP/93/2018, de 19 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a la gestió forestal sostenible en el marc del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014–2020 (DOGC núm. 7655, de 3.7.2018).

Els terminis de presentació de sol·licituds, de finalització de les actuacions i de justificació són els següents:

a) Presentació de sol·licituds: a partir de l'endemà de la seva publicació al DOGC i fins a dos mesos a partir de l'endemà de la pèrdua de vigència de l'estat d'alarma declarat mitjançant el Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la crisi sanitària ocasionada per la COVID19, o les seves pròrrogues.

b) Finalització i justificació de les actuacions: 15 de novembre de 2021, inclòs.

La justificació s'ha de realitzar durant l'any en curs i caldrà presentar la documentació corresponent per acreditar la producció comercialitzada durant el període del 15 de novembre de 2020 al 15 de novembre de 2021.

L'ajut té caràcter de pagament a tant alçat i es pagarà d'acord amb el pla empresarial esmentat a l'apartat 4 d'aquesta resolució durant els cinc primers anys, comptats a partir de la data de la resolució de reconeixement. L'últim tram, el cinquè any, es pagarà una vegada comprovada la implementació correcta del pla empresarial. El no-compliment del pla empresarial implicarà la revocació de l'ajut i el reintegrament dels imports abonats.

L'ajut consistirà en una subvenció aplicable a la producció comercialitzada segons correspongui:

• En el cas d'agrupacions o organitzacions creades segons l'Ordre ARP/222/2015, per sol·licitar l'ajut de la convocatòria 2016, serà d'un 5% de la producció comercialitzada per l'agrupació durant l'any 2020, que correspon al cinquè any del pla empresarial.

• En el cas d'agrupacions o organitzacions creades segons l'Ordre ARP/222/2015, per sol·licitar l'ajut de la convocatòria 2017, serà d'un 6% de la producció comercialitzada per l'agrupació durant l'any 2020, que correspon al quart any del pla empresarial.

• En el cas d'agrupacions o organitzacions creades segons l'Ordre ARP/222/2015, per sol·licitar l'ajut de la convocatòria 2018, serà d'un 8% de la producció comercialitzada per l'agrupació durant l'any 2019, que correspon al tercer any del pla empresarial.

• En el cas d'agrupacions o organitzacions creades segons l'Ordre ARP/93/2018, per sol·licitar l'ajut de la convocatòria 2019, serà d'un 9% de la producció comercialitzada per l'agrupació durant l'any 2020, que correspon al segon any del pla empresarial.

• En el cas de la creació d'una nova agrupació o organització, serà d'un 10% de la producció comercialitzada per l'agrupació durant l'any 2020, que correspon al primer any del pla empresarial (calculat com la mitjana de la producció comercialitzada per cada soci durant els 5 anys anteriors, excloent-ne el valor més alt i el més baix).

L'import màxim en tots els casos és de 100.000,00 euros.