L’Acord GOV/96/2020, de 21 de juliol, publicat al DOGC número 8184, de 23 de juliol, anonimitza determinades bústies ètiques del Codi de conducta dels alts càrrecs i del personal directiu de l'Administració de la Generalitat i de les entitats del seu sector públic i del Codi de principis i conductes recomanables en la contractació pública, així com la bústia de la Inspecció General de Serveis de Personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, i se n'aproven les normes reguladores

25/07/2020

Aquest Acord, anonimitza, entre altres, la bústia ètica del Codi de principis i conductes recomanables en la contractació pública i aprova les normes reguladores, que s'inclouen en l'annex de l'Acord.

En aquestes normes s'assenyala que la Bústia Ètica constitueix un canal electrònic que permet que qualsevol persona i qualsevol servidor públic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya pugui alertar sobre conductes dutes a terme a l'Administració de la Generalitat de Catalunya i al seu sector públic que resultin o puguin resultar contràries, entre d'altres, a les regles ètiques i de conducta del Codi de principis i conductes recomanables en la contractació pública i al dret. Així mateix, s'indica que la finalitat que persegueix la Bústia Ètica és la de contribuir a assolir la integritat en la gestió pública desenvolupada en el marc de l'exercici de determinades competències atribuïdes a l'Administració de la Generalitat de Catalunya i al seu sector públic pel que fa a la contractació pública, entre altres àmbits. En concret, entre els objectius específics de la Bústia Ètica, cal destacar el relatiu a "garantir, fomentar i millorar el bon govern i les bones pràctiques en els àmbits de la gestió pública en matèria de contractació pública".

D'altra banda, atès que "la Bústia Ètica ha de servir com a canal electrònic ordinari perquè qualsevol persona pugui alertar i comunicar fets i actuacions comeses o omeses a l'Administració de la Generalitat de Catalunya i al seu sector públic", es preveu que es poden "adreçar queixes, alertes o comunicacions davant la Comissió d'Ètica en la Contractació Pública de la Generalitat de Catalunya sobre la conducta dels alts càrrecs, personal directiu, càrrecs i personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic en relació amb la intervenció que puguin tenir, directa o indirecta, en la preparació, proposta, tramitació, valoració, assessorament, adjudicació i formalització d'expedients de contractació pública a l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu sector públic, així com en el control i seguiment de l'execució dels contractes públics".

En aquest sentit, s'estableixen previsions sobre els usuaris i la naturalesa de les queixes, alertes i comunicacions presentades a la Bústia Ètica; la confidencialitat d'aquesta Bústia; la presentació d'alertes, comunicacions o queixes, i òrgan gestor; les comunicacions anònimes; la presentació, els requisits i l'admissió de les comunicacions; les actuacions de comprovació; la protecció de dades de caràcter personal; i les polítiques d'Administració Digital.

Aquest Acord preveu que produeix efectes un cop transcorreguts quatre mesos des de la seva publicació al DOGC.