ODS número 9: Indústria, Innovació i i Infraestructures i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides
La crisi de la COVID19 ha demostrat les potencialitats de les noves tecnologies a l'hora de facilitar la prestació de serveis a distància i el marge de millora que encara existeix en la seva aplicació en l'àmbit dels serveis socials: sistemes d'assistència domiciliària i de seguiment de la situació de persones dependents a distància, rellotges smart per telemonitoritzar la salut o la localització de col·lectius vulnerables, sistemes automàtics de detecció de frau, etc.






08/04/2021

Per donar resposta a aquest repte, d’interès tant entre els tècnics, com entre els càrrecs electes i també entre els usuaris, cal dissenyar un full de ruta que creï les condicions adequades per maximitzar-ne la utilitat i la seguretat: capacitant els treballadors/es públics implicats, dissenyant sistemes de regulació que garanteixin la seguretat de les dades, invertint en tecnologia per tal d'adquirir l'equipament necessari i incentivant la innovació tecnològica en aquesta matèria per part del sector privat.