Ordre TSF/115/2021, de 25 de maig, publicada al DOGC número 8419, de 27 de maig

28/05/2021

La situació de vaga anunciada pel sindicat CGT, que està prevista per al dia 27 de maig de 2021, des de les 0.00 fins a les 24.00 hores, i que afecta el personal docent funcionari i interí del Departament d'Educació, i titularitat municipal de Catalunya, el personal docent, funcionari i interí, i personal laboral, amb destinació en centres educatius de titularitat i gestió del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, el personal laboral (personal d'administració i serveis, administratives, conserges, entre d'altres, i personal d'atenció educativa, tècniques especialistes en educació infantil, tècniques d'integració social, educadores socials, entre d'altres) del Departament d'Educació i titularitat municipal de Catalunya, el personal docent i laboral de llars d'infants de titularitat de la Generalitat i municipal de Catalunya i el personal del lleure educatiu (personal de cuina, monitores/ors de pati i menjador, vetlladores, extraescolars, talleristes, entre d'altres) de centres públics, tant de contractació directa com externalitzat, de centres de titularitat del Departament d'Educació i municipal de Catalunya, s'entén condicionada al manteniment dels serveis mínims següents:

Una persona de l'equip directiu per cada centre. S'entén com a tal alguna de les persones següents: el/la director/a, el/la coordinador/a pedagògic/a, el/la cap d'estudis o el/la secretari/ària, i en el cas de les llars d'infants, un membre del claustre.

A més de la persona esmentada:

Per a l'ensenyament infantil i primària (de 3 a 12 anys): dos docents per cada 4 unitats.

Per a l'ensenyament secundari (de 12 a 16 anys): un docent per cada 3 unitats.

Per a l'educació especial (de 3 a 16 anys): 50% de les plantilles dels centres.

Per al servei de monitoratge de menjador, per al servei de cuina, per al servei d'acollida, per al servei d'extraescolars i per al servei d'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials: 50% de les plantilles dels centres.

Per a les llars d'infants: 50% de les plantilles.

La direcció dels centres, un cop escoltat el Comitè de Vaga, ha de determinar el personal estrictament necessari per al funcionament dels serveis mínims que estableix l'article anterior, exclòs el del Comitè de Vaga. Aquests serveis mínims els ha de prestar, preferentment, si n'hi ha, el personal que no exerceixi el dret de vaga. La direcció dels centres s'han d'assegurar que les persones designades per fer els serveis mínims rebin una comunicació formal i efectiva de la designació.