ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures; i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions Sòlides
Els avenços tecnològics i el canvi d'hàbits de consum i de comunicació són fenòmens que estan transformant el funcionament de tots els sectors, i les administracions no poden ser una excepció. De fet, tant governs nacionals com subestatals estan fent esforços per adaptar la prestació de serveis a aquest nou context en el que qualsevol interacció s'ha de poder fer on-line






03/06/2021

Però aquest és un procés complicat per a unes estructures que no estan preparades per a les lògiques digitals: bona part dels pressupostos públics ja estan compromesos per a d'altres finalitats, la majoria de les normatives existents no s'adeqüen a les noves circumstàncies digitals, l'organització tradicional amb compartiments estancs complica molt el disseny dels processos electrònics, i els costos de les inversions en tecnologia que es requereixen són difícils d'assumir amb les partides pressupostàries existents per a aquesta matèria.

Per superar aquests obstacles i reeixir en la transició cap a serveis públics del S.XXI és convenient, per tant, abordar en una primera fase: 1) l'adaptació de les normatives que estiguin obsoletes, 2) el canvi de cultura organitzativa (institucionalitzant dinàmiques transversals i de cooperació), i 3) la capacitació tècnica dels departaments implicats. És sobre aquesta base que serà més fàcil impulsar el procés de transformació a partir de petits projectes molt fiables (per evitar despeses en resolució d'errors) i que generin estalvis a curt termini per tal d’alliberar recursos i reinvertir-los en nous canvis.