El Govern autoritza el Departament de Drets Socials a signar properament el conveni amb el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 per gestionar aquests fons. Mitjançant 6 línies d’actuació, aquesta partida permetrà, entre d’altres, construir nous equipaments per a gent gran, persones amb discapacitat o malaltia mental així com impulsar la innovació i fer un salt tecnològic en l’àmbit social






24/11/2021

El Govern destinarà prop de 400 milions d’euros provinents de fons europeus a projectes en l’àmbit de l’economia de les cures i el reforç de les polítiques d’inclusió social fins al 2023. Com a pas previ a rebre aquesta partida,  el Govern ha aprovat aquest matí que la Conselleria de Drets Socials subscrigui un conveni amb el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030. Es preveu que les dues administracions formalitzin l’acord les pròximes setmanes.

En el marc d’aquest conveni, el Departament rebrà 397,07 milions d’euros, que es transferiran en tres anualitats de 110,3 milions, 135,8 milions i 150,9 milions.

La implementació dels projectes finançats amb fons europeus accelerarà els canvis en el model d’atenció centrada en la persona i de promoció de l’autonomia personal que impulsa el Departament. També ha de permetre aplicar polítiques d’inclusió social amb capacitat per revertir les situacions de desigualtat que la pandèmia ha agreujat i alhora suposarà una oportunitat per introduir millores tecnològiques i d’innovació tant en l’atenció directa com en els sistemes d’informació de l’àmbit social.

Les actuacions a finançar amb els fons europeus cobreixen un ventall ampli d’iniciatives que podran ser impulsades des de les administracions o bé per altres sempre que s’alineïn amb els objectius fixats. En aquest sentit, els projectes s’organitzaran en 6 eixos: construcció i remodelació d’equipaments; integració de l’atenció i suport tecnològic; tecnologia per transformar els serveis socials; innovació social, atenció a la infància i accessibilitat.