Resolució EMT/3460/2021, de 18 de novembre, publicada al DOGC número 8550, de 24 de novembre

24/11/2021

L'objecte d'aquestes bases és regular l'atorgament dels ajuts a les xarxes d'inversors privats d'ACCIÓ.

Podran ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats catalanes acreditades per ACCIÓ com a entitat de finançament alternatiu en la categoria de Xarxes d'Inversors Privats a data de sol·licitud de l'ajut.

Així mateix, per ser beneficiària de l'ajut l'entitat ha de justificar com a mínim dues operacions d'inversió tancades, tal com es defineixen a les bases 4.1, 4.2 i 4.3 d'aquest annex.

Aquesta línia s'acull al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea  als ajuts de minimis (DOUE L 352 de 24.12.2013). En base al que estableix aquest Reglament queden fora d'aquesta línia d'ajuts, els següents:

a) Els ajuts concedits a les empreses que operen als sectors de la pesca i l'aqüicultura, regulats pel Reglament (UE) núm. 1379/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013. b) Els ajuts a les empreses dedicades a la producció primària dels productes agrícoles.

c) Els ajuts a les empreses que operen en el sector de la transformació i comercialització de productes agrícoles en els casos següents: - Quan l'import de l'ajut es determini en funció del preu o la quantitat de productes d'aquest tipus adquirits a productors primaris o comercialitzats per les empreses interessades. - Quan l'ajuda estigui supeditada a que una part o la totalitat de la mateixa es repercuteixi als productors primaris.

Les sol·licitants han de complir els requisits següents:

a) Donar ocupació, almenys, a un 2% de treballadors/ores amb discapacitat sobre el nombre total de treballadors/ores de l'entitat, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el que disposen l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social; el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors amb discapacitat i el Decret 86/2015, de 2 de juny, sobre l'aplicació de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat en empreses de 50 o més persones treballadores i de les mesures alternatives de caràcter excepcional al seu compliment. Aquest requisit només és aplicable en el cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a cinquanta persones.

b) Complir les obligacions tributàries davant la Generalitat i l'Estat i les obligacions davant la Seguretat Social, i no tenir deutes amb ACCIÓ ni amb les seves empreses participades o amb l'Empresa de Promoció i Localització Industrial de Catalunya, SA (AVANÇSA). Aquest compliment s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament, i abans de rebre qualsevol pagament.

c) No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de beneficiària previstes a l'article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003). d) Indicar, d'acord amb els agents socials, els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i d'intervenir-hi en llurs centres de treball, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista. Aquest requisit només és aplicable en el cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones.

e) No haver estat sancionades, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, durant l'any anterior a la convocatòria, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, hagin aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.

f) Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals; amb el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció; així com d'acord amb les modificacions posteriors introduïdes per la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.

g) Complir l'obligació de respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats a l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones. En el cas de les empreses de més de 50 treballadors/ores, s'haurà d'elaborar i aplicar amb caràcter obligatori un Pla d'igualtat, d'acord amb el que estableix l'article 45 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes, en la redacció donada per el Reial Decret Llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i oportunitats entre dones i homes en la feina i l'ocupació.

h) No haver estat condemnades en sentència ferma, ni la persona jurídica sol·licitant ni les persones físiques adscrites a l'execució de l'activitat subvencionada, per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans amb finalitat d'explotació sexual, incloent-hi la pornografia, de conformitat amb la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, en la redacció donada per la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

i) No haver superat la quantitat màxima d'ajuts de minimis que pot rebre una empresa en el període de l'exercici fiscal en curs i els 2 exercicis fiscals immediatament anteriors.

j) No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb el que estableix l'article 11.1 de la Llei 17/2015 de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes.

k) En el cas que la sol·licitant sigui una fundació o una associació, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l'anterior.

l) En el cas que la sol·licitant sigui una fundació, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.

m) En el cas que la sol·licitant sigui una entitat sense ànim de lucre, estar inscrita en el registre corresponent.

n) Complir qualsevol altra obligació legal o reglamentària que els pugui afectar.

La quantia de la subvenció a atorgar per a les actuacions previstes a la base 4 d'aquest annex és un mòdul econòmic de cost per hora, l'import del qual s'ha determinat en base a l'informe tècnic motivat "Sistema de mòduls per a la línia de subvenció de Xarxes d'Inversors Privats 2021”, de 19 de juliol de 2021, en el qual s'han previst les variables tècniques econòmiques i financeres. Aquest mòdul, un cop aplicada l'actualització que correspongui, es publicarà a la convocatòria corresponent.

Als efectes d'aquestes bases reguladores s'estableix un import per mòdul, per a les despeses de gestió i direcció de la xarxa d'un cost de 24,05 euros per hora de dedicació al projecte subvencionat amb els màxims previstos a la base 7.6 d'aquest annex.

L'import de la subvenció atorgada, juntament amb els ajuts de minimis percebuts per l'empresa o entitat en els 3 darrers exercicis fiscals no podrà superar 200.000 euros (es tindrà en compte l'exercici fiscal de concessió de l'ajut i els dos exercicis fiscals anteriors).

En el cas de les empreses que es dediquin al transport de mercaderies per carretera la quantitat es reduirà a 100.000 euros durant 3 exercicis fiscals (es tindrà en compte l'exercici fiscal de concessió de l'ajut i els dos exercicis fiscals anteriors).

Les sol·licituds es presentaran segons el model normalitzat que estarà a disposició de les persones interessades al Canal Empresa (canalempresa.gencat.cat). Les persones interessades presentaran les sol·licituds per mitjans electrònics acompanyades de la documentació que preveu la base 6.6 d'aquest annex mitjançant obligatòriament el Canal Empresa.