ODS número 9: Indústria, Innovació i Infraestructures i ODS número 11: Ciutats i Comunitats sostenibles
Des del 1998, el nombre total de carnets de conduir expedits ha experimentat una corba de creixement negativa que, a més, s'ha anat accentuant en els darrers anys; així mentre la generació del baby boom té un índex de conductors del 81%, en la generació dels millenials se situa en el 74%. Aquesta és una mostra clara del canvi d'hàbits de mobilitat que s'està produint en totes les nostres ciutats, que també es tradueix en un augment exponencial del nombre de bicicletes i d'altres mitjans de locomoció que s'hi veuen






28/03/2022

Els experts coincideixen a apuntar que no hi ha una única raó que expliqui aquest canvi de patró: el cotxe ha deixat de ser un símbol associat a prestigi i llibertat, la joventut actual és molt més conscient de l'impacte ambiental dels vehicles privats, les infraestructures de mobilitat de les ciutats han canviat, etc. Però en tot cas sí que sembla clar que els descens gradual de l'ús del cotxe, sobretot dins de les ciutats, i l'increment del protagonisme de mitjans alternatius és una tendència irreversible.

En aquestes circumstàncies l'actuació dels governs locals, que han d’adoptar mesures per reduir la contaminació i per acomplir els compromisos de l’Agenda 2030, no pot ser una altra que la d’aprofitar aquesta tendència impulsant un canvi de paradigma en el model mobilitat urbana amb inversions en infraestructures, amb millores del transport públic i amb canvis en el marc regulador.