ODS número 13: Acció climàtica i ODS número 17: Aliança pels Objectius
Tot i que bona part de la ciutadania és coneixedora del risc que suposa el canvi climàtic, no hi ha la mateixa proporció de persones que saben quines mesures poden adoptar a nivell individual per combatre'l i encara és menor el percentatge d'aquelles que realment tenen voluntat de canviar d’hàbits per tal de reduir la seva empremta ecològica






16/09/2022

El consens científic i la consistència de les evidències es revelen, doncs, com a elements insuficients per canviar el comportament de la població.

Com poden els governs conscienciar i mobilitzar la ciutadania per adoptar estils de vida més sostenibles?

La guia apunta 10 estratègies comunicatives:

- Il·lustrar-ho amb exemples concrets.

- Sensibilitzar sobre l'emergència climàtica amb emocions a través de la literatura, la música, el cinema o la televisió.

- Mostrar amb recreacions i proves pilot com pot arribar a ser un futur més verd.

- Crear una narrativa que posi l'accent en la descarbonització com un mitjà per a la millora de la qualitat de vida i no tant com una finalitat en ella mateixa.

- Organitzar processos participatius per decidir de manera col·lectiva les mesures per aconseguir la descarbonització.

- Llançar campanyes que destaquin que el canvi és responsabilitat de tots i totes.

- Simplificar l'elecció de les opcions sostenibles fent-les atractives, còmodes i assequibles.

- Personalitzar els missatges mostrant models inspiradors "d'herois" locals.

- Organitzar activitats i tallers que permetin constatar de manera experimental els efectes concrets del canvi climàtic.

- Trobar el moment, el missatge i els canals més adequats amb cada col·lectiu per maximitzar l’impacte.