Resolució de 26 d'octubre de 2022, publicada al BOE número 279, de 21 de novembre de 2022

21/11/2022

El pressupost per a 2022 del Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 inclou 1.060,3 milions d'euros per a l'eix de «Economia de les Cures i reforç de les polítiques d'igualtat i inclusió» del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. D'ells, 899,99 milions d'euros seran executats per les comunitats autònomes i les entitats locals, mitjançant projectes que hauran de correspondre's amb els següents tipus d'inversió:

– Pla de suports i cures de llarga durada:

A. Dotació de nous equipaments públics per a cures de llarga durada basats en una nova arquitectura centrada en la persona i en l'atenció en entorns comunitaris, i remodelació i adaptació dels equipaments existents.

B. Incorporació de noves tecnologies al servei de les cures, mitjançant la introducció d'equipaments domiciliaris que afavoreixin la promoció de l'autonomia personal mitjançant l'ús de la teleassistència avançada, així com de qualsevol altre mitjà tecnològic que permeti la prestació de suports i cures en habitatges connectats i entorns de cures inclusives, també en el medi rural.

– Pla de modernització dels serveis socials:

C. Transformació tecnològica dels serveis socials, mitjançant la implementació de programes integrals per a introduir noves tecnologies en l'atenció dels serveis socials, amb la finalitat de millorar la seva eficàcia i la seva qualitat i afavorint l'intercanvi d'informació entre sistemes i serveis.

D. Projectes pilot d'innovació en serveis socials.

E. Modernització d'infraestructures, digitalització i millora dels models protecció residencial i acolliment familiar especialitzat de nens, nenes i adolescents, especialment de nens i nenes migrants no acompanyades o amb necessitats especials.

– Espanya País Accessible:

F. Accessibilitat a l'Administració Pública i els seus serveis.

G. Accessibilitat en l'àmbit educatiu.

H. Adaptació de llocs de treball accessible.

I. Accessibilitat en el transport.

Aquests fons es distribuiran territorialment a través de les comunitats i ciutats autònomes, que al seu torn hauran d'establir els convenis de col·laboració necessaris amb les entitats locals del seu àmbit, d'acord amb les diferents realitats institucionals

1. Variables per a la distribució de fons i resultat de la seva aplicació en 2022:

Aquesta distribució territorial dels fons es realitzarà mitjançant les mateixes variables i ponderacions que s'utilitzen per al Pla Concertat de Serveis Socials, utilitzant les mateixes dades que ja es van utilitzar en la distribució de 2021 per ser els acordats també per a 2022 i 2023.

Aquestes variables i les seves ponderacions són les següents:

1. Població: 90,0%.

2. Superfície: 5,0%.

3. Població dependent: 2,3%.

4. Dispersió: 1,5%.

5. Grans Urbs: 0,7%.

6. Insularitat: 0,5%.

De la seva aplicació s'obté el següent resultat: CCAA Catalunya: 135.839.079,82 euros (percentatge: 15,09) 

Les entitats locals participaran en almenys el 15% dels fons assignats a cada comunitat autònoma, ja sigui directament o de forma compartida amb la comunitat autònoma. Per a això, cada comunitat autònoma establirà convenis de col·laboració amb les entitats locals del seu territori, d'acord amb la realitat institucional de cada cas. En aquests convenis hauran d'especificar-se els projectes als quals es dirigiran aquests fons i la seva relació amb els objectius del component 22 «Pla de xoc de l'Economia de les Cures i reforç de les polítiques d'igualtat i inclusió» del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Quant a la transferència i gestió dels fons, incloent-hi la recepció dels projectes que es proposen i la seva justificació posterior, el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 es relacionarà únicament amb les comunitats autònomes, fins i tot per als projectes inclosos en els anteriors convenis.