Resolució EDU/3988/2022, de 19 de desembre, publicada al DOGC número 8818, de 21 de desembre de 2022

22/12/2022

La Resolució aprova el Programa de detecció i intervenció primerenca de dificultats en l'aprenentatge, la comunicació i el llenguatge per al curs 2022-2023, en el marc del Programa de cooperació territorial d'educació inclusiva, que es detalla en l'annex. És un programa que se centra en la detecció de dificultats del llenguatge en els infants i en la intervenció posterior a través d'accions d'estimulació del llenguatge oral en els àmbits escolar i familiar i en la resta d'entorns educatius, a fi de facilitar l'accés a l'aprenentatge i l'adquisició d'una bona lectoescriptura a aquest alumnat.

Els objectius d'aquest Programa són:

a) Optimitzar l'organització dels recursos especialitzats per atendre tot l'alumnat en un sistema educatiu inclusiu, i incrementar-los.

b) Impulsar la detecció i intervenció precoç.

c) Potenciar el paper central de les famílies en les etapes inicials del procés educatiu.

El Programa s'adreça a l'alumnat del segon cicle de l'educació infantil dels centres educatius públics de titularitat del Departament d'Educació.