ODS número 3: Salut i Benestar i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides
Sovint els problemes socials i els problemes de salut són indestriables; és per això que els governs són cada vegada més conscients de la necessitat de prestar els serveis assistencials des d'una perspectiva holística, interdisciplinària i situant el pacient/usuari al centre






29/03/2023

Però implantar un model integral de serveis assistencials requereix una sèrie de condicions organitzatives per facilitar el treball col·laboratiu que són complexes i costoses, com són: articular canals de comunicació entre els diferents serveis públics, crear un llenguatge comú, dissenyar un model descentralitzat de base comunitària, prioritzar la prevenció per sobre de la reacció, crear mecanismes per implicar el pacient/usuari per poder personalitzar el "tractament", i oferir una atenció a partir d'equips multidisciplinaris.

A ningú no se li escapa que aconseguir aquesta transformació dels serveis públics no és fàcil però és igualment indiscutible que avançar cap aquest objectiu ja aporta beneficis, no només en termes de qualitat i eficiència del servei, sinó també de major eficàcia dels tractaments (sobretot en el cas de malalties cròniques o de col·lectius amb necessitats múltiples), de millora de la qualitat de vida dels pacients i de possibilitar la coproducció amb organitzacions comunitàries.