Comunicació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència 1/20223, de 13 de juny, publicada al BOE número 155, de 30 de juny de 2023
03/07/2023
La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat aquesta Comunicació, que té per objecte enunciar els criteris que guiaran l'actuació de la CNMC a l'hora de fixar en les resolucions sancionadores que adopti, de conformitat amb la Llei de defensa de la competència, la durada i abast de la prohibició de contractar prevista a l'article 71.1 b) de la Llei de contractes del sector públic -que estableix que no podran contractar amb les entitats del sector públic les persones que hagin estat sancionades amb caràcter ferm per infracció greu en matèria de falsejament de la competència.
En la Comunicació, després d'exposar el plantejament i l'objecte de la mateixa, s'examinen les qüestions generals sobre l'àmbit d'aplicació objectiu (infraccions compreses), subjectiu (persones físiques i jurídiques) i temporal de la prohibició de contractar.
Posteriorment, s'analitza l'abast i durada de la prohibició de contractar, assenyalant, d'una banda, els principis generals, i de l'altra, els paràmetres per determinar aquest "abast" i "durada" de la prohibició. En concret, es fa referència a les següents circumstàncies particulars que podran ser objecte d'especial anàlisi a l'hora de valorar la qüestió: abast geogràfic -el mercat geogràfic on s'ha produït la infracció, si bé s'haurà d'atendre les circumstàncies concretes que presenti cada expedient, que podran justificar la definició d'un abast menor o major; abast de producte (bé o servei) -el mercat de producte (bé o servei) afectat per la infracció, si bé aquest podrà ser major o menor si concorren circumstàncies a l'expedient que permetin acreditar la necessitat d'un perímetre diferent; la durada de la infracció -circumstància objectiva que ha d'orientar la determinació de la durada de la prohibició; la gravetat de la infracció -es pot considerar aquí si la infracció de la Llei de defensa de la competència ha estat greu o molt greu-; i grau de participació del subjecte infractor en la infracció -posició de responsable, instigador, participació activa, residual, etc.
A més, en la Comunicació es fa referència al procediment per determinar l'abast i durada de la prohibició, als tipus d'exempcions de la prohibició de contractar, a la possibilitat de revisar-la, a l'eficàcia de la prohibició de contractar declarada i a la comunicació de les prohibicions per a la seva inscripció.
Contingut relacionat
AQUESTA WEB UTILITZA GALETES
Les galetes són importants, influeixen en l''experiència de navegació, ens ajuden a protegir la privacitat i permeten realitzar les peticions que ens solicitin a través de la web.
Utilitzem galetes propies, aquestes són estrictament necessàries per el funcionamint bàsic de la web i, per tant, sempre estan actives. Altrament, també utilitzem galetes de tercers, aquestes són opcionals i es poden configurar des de la opció de Configurar Galetes.
Més informació en la nostra Política de Galetes.
Galetes estrictament necessàriesAquestes galetes són essencials per al funcionament del lloc web i no poden desactivar-se en els nostres sistemes. S'ajusten en resposta a les seves accions per proporcionar serveis com la personalització de les preferències de privacitat, la iniciació de sessió o l'ompliment de formularis.
Galetes de tercersAquestes galetes ens permeten rastrejar les visites i les fonts de trànsit, el que ens habilita per avaluar i millorar el rendiment del nostre lloc web.