Acord GOV/146/2023, d'11 de juliol, publicat al DOGC número 8957, de 13 de juliol de 2023

13/07/2023

L’Acord estableix el Model d'atenció ciutadana de l'Administració de la Generalitat i del seu sector públic, sobre la base dels principis, els eixos i les línies d'actuació que consten a l'annex de l’Acord. Disposa que la cita prèvia per accedir als serveis i tràmits de l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic únicament es pot establir per millorar l'atenció a la ciutadania i en cap cas pot tenir un caràcter obligatori. L'establiment del servei de cita prèvia s'ha de comunicar a la unitat directiva competent en matèria de serveis digitals i experiència ciutadana. Determina que la ciutadania ha de poder concertar la cita prèvia per diversos canals i, en tot cas, de manera presencial.

L’Acord també fixa la plena gratuïtat del 012, canal telefònic d'atenció ciutadana de la Generalitat, en el termini màxim d'un any des de la publicació de l’Acord. I impulsa la creació d'una oficina d'atenció ciutadana integrada i accessible en cada una de les seus o ciutats on hi ha una delegació del Govern a Catalunya.