ODS número 4: Educació de qualitat i ODS número 10: Reducció de les desigualtats
Canviar les dinàmiques d'escolarització per afavorir una distribució més equilibrada de l'alumnat entre els diferents centres educatius d'un municipi requereix de polítiques valentes per part de les administracions locals i educatives. Aquesta infografia fa un resum de les principals mesures per reduir la segregació escolar a nivell municipal, que giren al voltant de 4 eixos






02/03/2020

Aquests quatre eixos són:

- Polítiques focalitzades en l'oferta: millorar la planificació de les necessitats de places futures en els centres educatius i els mecanismes de detecció d'alumnat amb necessitats especials.

- Polítiques de gestió de l’escolarització: mesures focalitzades a gestionar de la manera més òptima possible l'encaix de l’oferta escolar i la demanda de les famílies: amb un major control del frau en l'empadronament i en el certificat de malalties digestives, mesures de reducció-augment de ratios, i una millor gestió de la matrícula viva.

- Polítiques adreçades a les famílies: mesures d'informació, d’orientació, d’acompanyament o de millora del procés d’assignació de la matrícula viva.

- Polítiques per millorar els recursos: dirigir esforços a millorar la qualitat dels centres educatius, especialment d’aquells més desfavorits: models magnet, inversions en beques i equipaments, o millora de l’oferta d’activitats extraescolars.