ODS número 8: Treball digne i creixement econòmic i ODS número 10: Reducció de les desigualtats
La recerca ha demostrat de manera reiterada que l'accés a serveis d'educació infantil té, com un dels seus efectes positius, el fet de facilitar l'activitat laboral dels progenitors, especialment les mares; això el converteix, doncs, en un instrument de lluita contra les desigualtats. Aquest informe fa un zoom a aquest objecte d'estudi per analitzar l'impacte concret de dos tipus d'ajudes públiques: subsidiar el servei d'atenció infantil a temps parcial o ampliar la gratuïtat del servei d'educació infantil de mitja jornada a jornada completa






15/03/2021

Els resultats de l'estudi mostren que subsidiar l'educació infantil a temps parcial no incrementa de manera significativa la proporció de mares laboralment actives sinó que beneficia principalment a famílies amb els dos progenitors ja actius que veuen reduïda la despesa en aquest concepte; per contra, les mares que no treballen no veuen facilitada la seva inserció al mercat laboral a causa de la curta durada del servei. En canvi, subsidiar l'educació infantil a temps complet sí que demostra tenir un impacte en forma d'increment del percentatge d'activitat laboral femenina.

La conclusió, doncs, és molt evident: si l'objectiu de les ajudes en educació infantil és incrementar l'activitat laboral femenina, el més efectiu és concentrar els recursos ajudant a les famílies que més ho necessiten amb la gratuïtat del servei a temps complet, en lloc de repartir les ajudes entre més famílies amb ajudes parcials.