ODS número 3: Salut i Benestar, ODS número 4: Educació de qualitat i ODS número 5: Ciutats i Comunits sostenibles
L'anàlisi dels resultats acadèmics dels infants de 851 escoles d'Austràlia porta els autors de l’estudi a concloure que la proximitat d'espais verds es pot associar amb una millora de rendiment acadèmic mentre que, al contrari, les escoles situades en zones amb molt trànsit i molt contaminades tenen pitjors resultats. Aquestes dades permeten constatar, doncs, que, a més dels beneficis per a la salut i per a la qualitat de vida, els espais naturals també tenen efectes positius sobre el desenvolupament cognitiu dels infants






23/03/2022

La principal implicació que es desprèn d’aquests resultats en termes de polítiques públiques és la importància de cuidar l’entorn dels centres escolars amb mesura com ara: 1) incorporar el criteri de la proximitat a zones verdes a l'hora d'elegir els emplaçaments de noves escoles, i 2) impulsar estratègies de pacificació del trànsit i de naturalització dels voltants de les escoles existents.