ODS número 5: Igualtat de gènere; ODS número 10: Reducció de les desigualtats i ODS número 16: Pau, Justícia i Institucions sòlides
Les dades evidencien que la percepció d'inseguretat és un dels factors que dissuadeixen a alguns col·lectius vulnerables, com són les dones, els infants o les persones grans, d’utilitzar del transport públic. Això condiciona i limita les seves possibilitats de mobilitat i, per tant, les oportunitats laborals, d'accés a serveis públics, de socialització, etc.






23/06/2022

Les iniciatives adoptades a diverses ciutats posen de manifest la millora significativa que pot suposar per a l’equitat del dret a la mobilitat la incorporació de la perspectiva de gènere en els processos municipals de presa de decisions sobre polítiques urbanístiques, transports i seguretat.

Així, per exemple, la reducció de les necessitats de desplaçaments que afavoreix el pla de "Ciutat de 15 minuts" de París és una millora evident en aquest sentit, com també ho són les mesures adoptades a moltes ciutats per facilitar els desplaçaments amb mitjans actius (a peu i en bicicleta), la incorporació de dones en els òrgans de planificació dels sistemes de mobilitat urbana com s'ha fet a Edmonton (Canadà), la concessió de beques de transport a col·lectius vulnerables que s'ha fet a Tilburg (Holanda), les millores en l'enllumenat públic i de les parades de transports que han emprès moltes ciutats d'arreu del món, o la reserva de vagons d'ús exclusiu per a dones a ciutats com El Caire (Egipte) o Rio de Janeiro (Brasil).