ODS número 10: Reducció de les Desigualtats i ODS número 3: Salut i Benestar
Tot i que des dels anys seixanta els experts, enginyers i urbanistes coneixen el concepte de 'demanda induïda' en la planificació de carreteres (com més carreteres, més trànsit), no és fins fa pocs anys que es comencen a prendre mesures per combatre el fenomen
D’entrada es va incrementar la inversió en transport públic i es van començar a fer campanyes de conscienciació amb la idea que això incrementaria de manera espontània el percentatge de desplaçaments sense cotxe, però les evidències han demostrat que això no és suficient






14/12/2022

És per això que cada vegada hi ha més governs que intenten anar un pas més enllà aplicant l'efecte "demanda induïda” a la inversa: reduir les vies de circulació i adoptar mesures de desincentivació (peatges urbans, establiment de zones de vianants, eliminació de places d'aparcament, extensió de les zones de parquímetre, eliminació d'autovies urbanes, etc.) hauria d’afavorir "l'evaporació" del trànsit i el seu desplaçament cap a altres mitjans de transport.

Els exemples de París, Seul, Londres o San Francisco demostren que aquesta equació funciona i que, lluny del què acostumen a pronosticar alguns "gurús" pro-vehicle privat, no provoca el caos sinó que contribueix a pacificar les ciutats.

La solució passa, doncs, per deixar "d'alimentar el monstre" com a estratègia per modificar els hàbits de mobilitat dels ciutadans i ciutadanes i per induir-los cap a eleccions més racionals i eficients.